OK

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie. Více informací

0 Kč

Často kladené otázky ohledně celního projednání zásilky.

 

Otázka: Kdy vznikne důvod pro celní projednání zásilky

Odpověď:

Objednané zboží, které není skladem, a jehož hodnota je vyšší, než 550 Kč, může být celně projednáno. Ovšem takových případů je velmi málo. Z naší zkušenosti víme, že jsou objednávky celně projednány v méně než 0,1% případů, a to do hodnoty méně než 1500 Kč.

Otázka: Jaké doklady jsou potřeba pro bezproblémové celní řízení?

Odpověď:

V případě, že bude Vaše zásilka zadržena a postoupena k celnímu projednání, bude nutné doložit 3 potřebné doklady. V takovém případě budete písemně vyzváni Českou poštou.

Dokument č.1. – Doklad o koupi (faktura)

Tento doklad Vám byl zaslán v emailové korespondenci ve formě PDF souboru při vytvoření objednávky. V případě, že z nějakého důvodu již tento dokument nemáte k dispozici, neváhejte nás kontaktovat na emailu info@alzaland.cz. Obratem Vám zašleme dokument ještě jednou.

Vzhledem k tomu, že Vaše zboží může být expedováno z více skladů, tedy od různých dodavatelů, může být doručeno postupně ve více samostatných zásilkách. V dokladu o koupi vyznačte konkrétní položku (nebo položky), kterých se týká celní řízení.

Dokument č.2. – Doklad o zaplacení

V tomto případě postačí naskenovaná kopie výpisu z účtu, nebo Print Screen obrazovky Vašeho internetového bankovnictví. Pokud jste platbu provedli prostřednictvím složenky, postačí kopie útržku složenky.

Dokument č.3. – Plná moc

Jako třetí dokument k úspěšnému proclení zásilky je nutné vyplnit formulář od České pošty. Tento formulář Vám bude zaslán Českou poštou, společně s výzvou k doložení dokladů. Pokud jej nemáte k dispozici, stáhněte si jej ZDE. Ve formuláři „Plná moc“ stačí vyplnit základní údaje, jako jméno, příjmení, adresu, datum a podepsat.

Všechny tři výše uvedené dokumenty pošlete emailem na tuto adresu: sklad.praha120@cpost.cz

Do předmětu emailu uveďte skladové číslo a podací číslo zásilky. V případě, že není dostupné podací číslo, tak stačí uvést skladové číslo. Toto číslo naleznete v oznámení o příchodu zásilky ze zahraničí. POZOR !!! Maximální velikost příloh je 4 MB a formáty pouze .jpg, .pdf, .doc.. Pokud odešlete přílohy větší, než 4 MB, nebude email České poště doručen.

V případě, že nemáte možnost poslat výše uvedené dokumenty emailem, můžete je poslat klasickou poštou v obálce na tuto adresu: Pošta Praha 120, odbor celní deklarace, Plzeňská 139, 220 00, Praha 5 - Košíře.

Otázka: Jaké komplikace mohou ještě nastat?

Odpověď:

Pokud budou dodrženy všechny výše uvedené pokyny, nemělo by dojít k žádným komplikacím. V případě, že by zboží bylo zadrženo, (k čemuž ale z pravidla nedochází), vrátíme Vám peníze za zadržené zboží v plné výši. V případě jakýchkoli jiných komplikací nás neváhejte kontaktovat.

Otázka: Jak dlouho trvá celní řízení?

Odpověď:

Celní řízení trvá z pravidla 2 - 3 dny. Ke zdržení dochází pouze v době od rozhodnutí o celním projednání do doručení výzvy o doložení dokladů a do poskytnutí těchto dokladů zákazníkem České poště. Celkem je nutné počítat s 5 - 10 dny.

Otázka: Jaké poplatky mohou vyvstat v souvislosti s celním projednáním?

Odpověď:

S proběhlým vyclením zboží mohou vyvstat tyto poplatky: DPH, CLO a poplatek České poště za zastoupení v celním řízení.

 

Nebojte se, pomůžeme Vám !!!

Velmi nám záleží na spokojenosti našich zákazníků. Výše zmíněné situace řešíme vždy společně se zákazníky. V případě, že Vám byl na zboží vyměřen celní dluh, (Clo, DPH, či poplatek České poště), budeme Vám tyto náklady kompenzovat prostřednictvím slevy. Částka, která tvoří celní dluh, Vám bude odečtena z následující objednávky. Tuto kompenzaci lze poskytnout pouze zákazníkům, kteří nezakoupili zboží k podnikatelskému účelu.

inPage - webové stránky, doménawebhosting snadno.